Kristianopels Ryttarförening

Det här är KRF

KRF eller Kristianopels ryttarförening är en liten förening med ca 70 medlemmar. Vi håller till i Jämjö där vi har två banor och ett klubbhus. Föreningen bildades 2012.

Vår vision
* Vi på Kristianopels ryttarförening strävar efter att både hästar och människor ska trivas.
* Vi ska erbjuda en aktiv, trivsam klubb för alla hästintresserade, oavsett ambition och bakgrund.
* Vi vill skapa god gemenskap och kunskapsutbyte så alla får möjlighet att utvecklas inom sin sport.

Vår värdegrund
* Glädje, gemenskap & kunskap.
* Föreningen har en verksamhet där alla känner sig välkomna och vi tar hand om nya medlemmar på ett inbjudande och organiserat sätt.
* Föreningen ska präglas av bra stämning och en hög trivselnivå där vi visar respekt och empati för varandra.
* När vi är i stallet hjälps vi åt och stöttar de som behöver hjälp och är goda förebilder.
* Vi visar hänsyn till andra människor, djur, natur och miljö.
* Mobbing, våld, droger och främlingsfientlighet tolereras inte och ska motarbetas.

Kommande evenemang